Näin suoritat riskientunnistamis­koulutuksen
Antin Autokoulussa

Riskientunnistamiskoulutukseen kuuluu neljä tuntia ajo-opetusta, joista osa suoritetaan simulaattorilla ja osa autokoulun autolla, valitsemasi kurssin mukaisesti. Ajotuntien lisäksi Riskientunnistamiskoulutukseen kuuluu neljä teoriatuntia, jotka suoritat kaikki netissä.

Riskientunnistamiskoulutus etenee seuraavasti

Huom! Suosittelemme kurssin suorittamista ennen teoriakoetta.

1. Rekisteröidy riskientunnistamiskoulutukseen

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostitse tunnukset Antin Autokoulun oppimisympäristöön. Asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä myös puhelimitse ilmoittautumisesi jälkeen. He käyvät puhelimitse kanssasi läpi perusasiat ja kertovat mm. kuinka voit varata ajotuntisi.

2. Suorita verkkoteoriatunnit ja simulaattoriajotunnit

Koulutus alkaa aina teoreettisella osuudella.

Kaikki teoriatunnit toteutetaan verkko-opetuksena etäyhteydellä. Kirjaudu oppimisalustalle käyttämällä saamiasi tunnuksia, jotka toimitamme sinulle viimeistään päivä ilmoittautumisen jälkeen. Oppimisalustalla voit harjoitella myös teoriakokeeseen.

Simulaattoritunnit varataan yhdessä ilmoittautumisesi jälkeen. Saat vahvistusviestin simulaattoritunneista tekstiviestillä, jossa on mukana PIN-koodi. PIN-koodilla pääset sisään etävalvottuun simulaattoritilaan. Simulaattoritunnit etenevät ohjeiden mukaisesti, ja tarvittaessa voit saada apua etävalvomosta tai toimiston henkilökunnalta toimiston aukioloaikoina.

Riskienhallintakurssi kattaa (4) neljä RTK-verkkoteoriatuntia (riskien tunnistamiskoulutus) sekä haluamasi määrän simulaattoriajotunteja.

EAS-koulutus, joka sisältää neljä teoriatuntia ensimmäisen ajokortin suorittajille sisältyy kurssiin vain jos valitset paketin, johon se kuuluu.

3. Suorita ajotunnit oikealla autolla

Kurssi sisältää kurssista riippuen yksi tai kaksi autolla suoritettavaa ajotuntia. Koulutuksen aikana keskitytään erityisesti valmiuksien kehittämiseen liikenteen vaaratilanteiden tunnistamisessa ja välttämisessä sekä tekijöiden tiedostamisessa, jotka voivat vaikuttaa kuljettajan ajokykyyn ja lisätä onnettomuusriskiä.

Lisämaksusta voit suorittaa liukkaan kelin ajoharjoituksen, mikäli se on mahdollista valitsemassasi toimipaikasta.

4. Saat todistuksen riskientunnistamiskoulutuksesta

Kun kaikki kurssiosuudet on suoritettu ja kurssimaksu on maksettu, voit tulostaa todistuksen omasta oppimisalustastasi. Voit myös pyytää todistusta opettajalta ajotuntien jälkeen, kun teoriatunnit on käyty.

Toimita todistus riskientunnistamiskoulutuksesta Ajovarmalle ennen ajokoetta.

Toivotamme sinulle turvallisia ajokilometrejä!