Miksi maksajalta vaaditaan henkilötunnus?

Tietysti! Alaikäisen kohdalla täysi-ikäisen maksajan tai huoltajan tiedot ovat aina välttämättömät. Henkilötunnuksella varmennetaan muun muassa se, että maksaja on täysi-ikäinen ja että annetut tiedot ovat oikeelliset.

Ilmoittautumislomakkeella pyydämme myös maksajan henkilötunnusta sopimusehtojemme mukaisesti: “Mikäli maksaja on eri kuin Oppilas (esimerkiksi huoltaja), tulee Oppilaan antaa lisäksi maksajan nimi, henkilötunnus, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.” Maksajan henkilötunnus on välttämätön maksujen ja laskutuksen seurantaan sekä mahdollisen perinnän käynnistämiseen. Tähän liittyen Tietosuojavaltuutetun toimistolta on myös annettu kannanotto, jonka löydät täältä.

Autokoulusta voi myös muodostua muita maksuja palvelun edetessä, kuten perumattomien ajojen lasku tai lasku lisäpalveluistamme, esimerkiksi lisäajotunneista. Sopimusehdoissamme mainitaan: “Oppilas ja Autokoulu voivat sopia lisäopetuksesta ja muista alkuperäiseen tilaukseen sisältymättömistä lisäpalveluista, joista Autokoululla on oikeus veloittaa Oppilasta (tai muuta ilmoitettua kurssin maksajaa) hinnaston mukaisesti. Kurssin maksajaksi ilmoitettu henkilö vastaa myös lisäopetuksesta perittävistä maksuista yhteisvastuullisesti Oppilaan kanssa.” Tällaisissa tapauksissa maksaja saa laskun ilmoitettuun sähköpostiinsa.

Sopimusehtomme löytyvät tarkemmin ilmoittautumislomakkeelta, lomakkeen alalaidasta. Voit tutustua niihin myös suoraan täältä.

Laskutustiimimme auttaa kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa, kuten eräpäivän siirrossa tai laskutustilanteen muutoksissa. Voit ottaa yhteyttä laskutustiimiimme sähköpostitse osoitteeseen laskutus@antinautokoulu.fi tai puhelimitse numerossa 044 022 1265.