Milloin riskientunnistamiskoulutus pitää suorittaa?

On suositeltavaa suorittaa riskientunnistamiskoulutuksen teoriatunnit ennen teoriakokeeseen osallistumista, koska teoriakokeessa voi olla kysymyksiä riskientunnistamisen aihealueelta. Koulutuksen pakettiin kuuluu myös sähköinen oppimateriaali, jota voi hyödyntää valmistautuessaan teoriakokeeseen.

Ajotunnit kannattaa suorittaa, kun on jo kertynyt riittävä määrä opetuslupa-ajotunteja ja kun auton hallinta on vankalla pohjalla. Tällöin ajotunneilla voidaan keskittyä syventämään oppimista ja harjoittelemaan erityisesti ajotuntien aiheisiin liittyviä taitoja, eikä enää tarvitse käyttää aikaa perustaitojen opetteluun.

Parhaimman hyödyn riskikoulutuksesta saa, kun suorittaa sen noin 2-3 viikkoa ennen suunniteltua teoria- tai ajokoetta. Tällöin koulutus on vielä tuoreessa muistissa ja sen opit ovat helpommin sovellettavissa käytäntöön koetilanteessa.