Kuinka monta pakollista ajotuntia mopokoulussa on?

Kuljettajantutkinnossa ei ole ollut pakollista ajo-opetusta 1.7.2018 lähtien, mutta suosittelemme sitä vahvasti tutkinnon läpäisemiseksi. Tarjoamme erilaisia mopokortin suorittamispaketteja, joissa eroaa ajotuntien määrä. Voit tutustua mopokurssitarjontaamme täältä.

Suosittelemme valitsemaan paketin, joka sisältää ainakin yhden ajotunnin, jotta voimme varmistaa oppilaan turvallisen ajotaidon ammattitaitoisen opetuksen avulla ennen käsittelykoetta.

Paketeissa, joissa on ajotunteja, on myös huomioitu autokoulun mopon vuokra käsittelykokeessa. Käsittelykoe varataan autokoulun kautta.

Pelkkään käsittelykokeeseen ei erikseen vuokrata autokoulun mopoa, vaan siihen vaaditaan aina vähintään yksi ajotunti käsittelykokeen yhteydessä. Jos ei ole mahdollista mennä suorittamaan käsittelykoetta omalla mopolla, suosittelemme valitsemaan vähintään mopon käsittelykoepaketin.