Voinko suorittaa mopo- ja mopoautokortin samaan aikaa?

Kyllä voit.

Mikäli sinulla ei ole aikaisempaa ajo-oikeutta, tulee ensin käydä EAS-koulutus. Nämä tunnit ovat kertaluontoiset, joten molempien korttiluokkien teoriatuntivaatimus täyttyy yhdellä kertaa. Teoriakokeet voi halutessaan suorittaa myös samaan aikaan. Myös ajokorttilupahakemuksen voi hoitaa yhdellä luvalla.

Mopokortin saamiseksi täytyy suorittaa haluamiensa ajotuntien lisäksi käsittelykoe ja mopoautokortissa vastaavasti vaaditaan ajotuntien lisäksi ajokoe. Molempiin ajokorttiluokkiin vaaditaan täytetyksi 15 vuotta ennen ajotuntien suorittamista.

Mopoautoa ei ole kaikilla toimipisteillä saatavilla, varmistakaa mahdollisuus mopoautokurssin suorittamisesta etukäteen joko suoraan toimipisteeltä tai valtakunnallisesta asiakaspalvelusta info@antinautokoulu.fi 044 022 1265.